Curriculum

Gradinita si Cresa Patricia acorda o
atentie deosebita:

mediu-crestere

MEDIUL DE CRESTERE

Folosind curriculumul nostru, profesorii promoveaza învățarea activă, prin stabilirea catorva programe cadru care ajuta copiii la angajarea lor într-o gamă largă de jocuri impreuna  cu alți copii, precum si  la promovarea independenței lor.

Prin sprijinirea procesului de învățare și a proiectelor generate în sala de clasă ajutam copiii sa se simta in siguranta si sa devina constienti de valoarea lor.

mc

INTERACTIUNEA ADULT-COPIL

Cercetările indică faptul că modul în care copiii interacționează cu adulții joaca un rol foarte important în procesul de învățare și dezvoltare a copiilor.

Astfel, in salile de clasa unde profesorii sunt receptivi si ii ghideaza pe copii sa ia mai multa initiativa, ei vor fi mult mai implicati in activitatile derulate impreuna.

Gradinita Patricia promovează un climat de sprijin în care adulții și copiii sunt parteneri pe tot parcursul zilei

rutina-icon

RUTINA ZILNICA

Promovam curiculumul national si invatarea activa.

Circle Time
Activitati Curriculare
Activitati Liber Alese
Playground Time
Tranzitii

CUM INVATAM ALATURI DE COPIII NOSTRI?

INVATARE ACTIVA

SEMNIFICATIA INVATARII

PROIECTE BAZATE PE INVATARE

INTELIGENTA MULTIPLA

Dezvoltarea socială și emoțională (accent pe aceasta arie, în întregul curriculum).

Dezvoltarea fizică și sănătate

Dezvoltarea limbajului și comunicare

Matematică

Arte creative

Stiinta si Tehnologie.

Gradinita si Cresa ,, Patricia” ofera un program de educatie in limba romana, maghiara, engleza si germana matern. Pe tot parcursul zilei, copiii invata limba in mod interactiv si placut, fiind pentru inceput obisnuiti cu muzicalitatea si pronuntia limbii, invatand cuvinte din vocabularul de baza si apoi facand primii pasi in a vorbi.

Gradinita Patricia asigura un program educational ce cuprinde ariile curriculare ale programei Ministerului Educatiei si Cercetarii, adaptat individual la nevoile si abilitatile fiecarui copil.

Tipurile de activitati intalnite in gradinita sunt activitati pe domenii experientiale, activitati liber- alese, activitati de dezvoltare personala.

Totodata promovam si sustinem conceptul de dezvoltare globala a copilului prin accentuarea domeniilor experientiale. Fiecare domeniu experiential se impleteste armonios cu celalalt, creand o baza puternica pe fondul educational. Activitatile din curriculumul national sunt desfasurate integrat si interdisciplinar in concordanta cu tema saptamanii si planificarea in vigoare, dand unitate si continuitate obiectivelor programei pentru urmatoarele domenii:

  • Domeniul limba si comunicare, in cadrul caruia se urmareste educatia limbajului si a comunicarii orale prin exercitii de vocabular, poezii, memorizari, povesti si povestiri, ghicitori, lectura educatoarei sau lectura dupa imagini si diverse jocuri didactice.
  • Domeniul stiinte, in cadrul caruia activitatile au rol de initiere matematica si cunoasterea mediului prin experimente, observatii in natura, jocuri didactice, problematizari si discutii de grup.
  • Domeniul estetic- creativ ghideaza copiii in descoperirea simtului estetic liber- creator, cuprinzand activitati muzicale, exercitii de ritm si scolirea auzului, precum si activitati de desen, pictura, lucru manual, modelaj.
  • Domeniul psihomotric dezvolta motricitatea copiilor, precum si indemanarea, spiritul de echipa si de competitie, favorizand dezvoltarea fizica armonioasa.
  • Domeniul om si societate urmareste educarea prin activitati moral-civice, de dezvoltare a deprinderilor practic-gospodaresti, de educare a unui comportament ecologic, activitati practice.
  • Activitati si Jocuri alese ( A.L.A)
  • Jocul este activitatea fundamentala a copilului pe care se sprijina atat rutinele cat si tranzitiile si, evident, activitatile de invatare. El influenteaza intreaga conduita si prefigureaza personalitatea in plina formare a acestuia. Asadar, mijlocul principal de realizare a procesului instructiv-educativ la nivel anteprescolar si prescolar este jocul (ca joc liber, dirijat sau didactic).
  • Jocurile si activitatile didactice alese sunt cele pentru care copiii opteaza, ajutandu-i  sa socializeze in mod progresiv si sa se initieze in cunoasterea lumii fizice, a mediului social si cultural caruia ii apartin, a matematicii, comunicarii, a limbajului citit si scris. Ele se desfasoară pe grupuri mici, in perechi si chiar individual. Reusita desfasurarii jocurilor si a activitatilor didactice alese depinde in mare masura de modul in care este organizat si conceput mediul educational. Acesta stimuleaza copilul si il ajuta sa se orienteze, invitandu-l la actiune. Astfel, daca este vorba de activitati desfasurate in sala de grupa, educatoarea acorda o atentie deosebita organizarii spatiului in centre precum: Coltul casutei/Joc de rol, Biblioteca, Constructii, Stiinta, Arte etc. Organizarea acestor centre se va face in functie de nivelul de varsta al copiilor si tematica saptamanii. Copiii au posibilitatea sa aleaga locul de invatare si joc, in functie de disponibilitate, nevoie si interes.